تعداد صفحات: 14 کد محصول :6686 حجم فایل:28,34 KB نوع فایل :rar
چکیده:
هدف كلي این گزارش پي بردن به اين مسئله است كه مدیران واحدهاي اجرایی دبستان عموماً باید ضمن تحکیم گرايش كاري وکسب تجربه وعلم کافی آن ياید گرايش به روابط انساني يا حالتي متوسط از اين دو را نیز داشته باشند
یک معاون توانا با داشتن گزینه های مثبت مثل : ميزان تحصيلات ، سابقه خدمت ، جنسيت ، سابقه مديريت ، دوره هاي ضمن خدمت مرتبط با مديريت وکسب تجربه علمی وعملی وروانشناسی عمومی نوجوانان وجوانان و غيره می تواند در طی سالیان موفقیت کسب کند ونه در یک یا دو سال .
مقدمه:
لازمه پیشبرد هدفهای اجرایی در دبستان ، داشتن معاون اجرایی کاردان و شایسته است و چون بهبود زمینه های شایستگی معاونین در دبستان به بهبود آموزش در سطوح مختلف سالهای تحصیلی بستگی دارد، بنابراین نیازدبستان به معاونان آموزشی شایسته بیشتر احساس شده و اولویت می یابد لذا بمنظور بهبود کیفیت معاونت دردبستانهای دولتی وانتفاعی باید اقدام به تنظیم برنامه در سطح بالایی گردد تا از این طریق معاونانی با بینش ها، شناختها و مهارتهای لازم برای خدمت در دبستانها آماده شوند.
در کل یک معاون در همه سطوح آموزشی و سالهای تحصیلی باید دارای ویژگیهای زیر باشد .
الف- داشتن لیاقت و شایستگی عهده دار شدن مسئولیت معاونت دبستان برای تمام سطوح سنی و شناخت اصول و فنون و مفاهیم مدیریت عمومی و آموزشی و روانشناسی عمومی دانش آموزان.
ب- داشتن علم شناخت عوامل قومی ومذهبی و روانی فرهنگی اجتماعی و تربیتی در رابطه با مسئولیت معاونت آموزشی دبستان.
ج- داشتن توانائی کاربرد روشهای مختلف تحقیق در تعلیم و تربیت دانش آموزان.
د- داشتن مهارت در کاربرد اصول و فنون مدیریت آموزشی انش آموزان.
گزارش تخصصی معاون اجرایی سری دوم
گزارش تخصصی معاون اجرایی سری دوم
نظرات شما عزیزان: